Давайте більш детально розглянемо їх.
Словесний метод включає в себе тематичні розмови, усні роз’яснення матеріалу. Обов’язково повинна бути чітка дикція. Голос не повинен бути монотонним – від цього залежить концентрація учнів на новому для них матеріалі. Зміна інтонації, додавання цікавих фактів посеред нудного уроку – не цурайтеся цього.
Намагайтеся зацікавити аудиторію, адже це не так просто, як здається на перший погляд.
Наочний метод – це поєднання графічних зображень, демонстрація наочних посібників, а у випадку деяких шкільних предметів (як наприклад іноземна мова, історія, природознавство, охорона здоров’я) – різних кінострічок. У якості наочних матеріалів можна використати звичайні роздруківки, намальовані власноруч плакати, але найзручніший спосіб – це купити стенди для початкової школи. Ціну вони мають невелику, а от їх функціональність важко описати кількома словами. По-перше, вони дуже зручні – багато пластикових комірок, яскраве оформлення. А по-друге, класний куточок стенд може містити найрізноманітнішу інформацію. Крім того, Ви завжди можете створити власний проект оформлення стенду і замовити його.
Практичні методи – це насамперед усні та письмові вправи, графічні та лабораторні роботи. Це так звана «робоча пам'ять», коли дитина кілька разів робить одне і те ж саме, таким чином запам’ятовуючи. Практичні дидактичні матеріали повинні бути грамотно підібрані, адже відсутність помилок – це найголовніше при виборі підручника чи зошита. А цікаве і яскраве оформлення звичайної книжки тільки заохотить до навчання.
Для найкращого ефекту потрібно використовувати всі три способи в однаковій пропорції. Якщо використовувати якийсь з цих методів поодинці, виникне лише короткострокова пам'ять. За кілька днів дитина навіть не пригадає, що чула / бачила / робила щось подібне. Але у поєднанні Ви отримаєте чудовий результат у вигляді довгострокової пам’яті якщо не на все життя, так на кілька років як мінімум.
Сподіваємося, наші поради допомогли Вам!